Hudebně-vzdělávací praxe
Výuka na základních uměleckých školách ČR
Lidová píseň a folklor ve výuce
Didaktika hudební výchovy
Výzkumné a publikační zaměření Katedry hudební výchovy PdF MU lze rozdělit do následujících oblastí: teorie a praxe hudební výchovy na základních, středních a základních uměleckých školách, vybrané problémy ve vzdělávání (např. míra aplikace různých hudebních žánrů, hudebního folkloru; tvorba učebnic a metodických materiálů); hudební sociologie (postoje pedagogů k lidové písni v hudební výchově na základních a středních školách; hudební preference mládeže vůči vážné, populární hudbě a hudebnímu folkloru); hudební analýza a interpretace jako záležitost percepčního vzdělání pro lepší porozumění hudbě s důrazem na sémiotiku a estetiku, v praktické rovině související s koncertní činností; umělecká historiografie coby archivní typ výzkumu mapující historii kulturního dění, organizací (mapování činnosti organizací jako Klub moravských skladatelů a Brněnský varhanní festival), života a díla vybraných kulturních osobností a umělců (sběratel lidových písní Martin Zeman, čeští kantoři, osobnosti renesanční a barokní hudby); moderní technologie a audiovizuální tvorba (využití hudebního softwaru a hardwaru ve vzdělávací praxi, digitální gramotnost, hudba v audiovizuálním prostředí). Oblasti výzkumu směřují (resp. obsahují přesahy) k využití ve školním hudebně-výchovném procesu, což je hlavní poslání katedry. Výzkum v těchto oblastech je (částečně) základní a (převážně) aplikovaný.
Výuka na základních uměleckých školách ČR
Lidová píseň a folklor ve výuce
Didaktika hudební výchovy
Hudební hardware/software
Multimédia v hudebním vzdělávání
E-learning a on-line výuka
Žánrové preference
Postoje vysokoškolské mládeže k artificiální hudbě
Postoje učitelů k lidové hudbě
Stará hudba
Soudobá hudba
Kantoři a česká hudba 18. století
Filmová hudba